De Observant

Openingstijden:

Reserveringskantoor:
ma-vrij 09.00 – 17.00 uur

 

Stadscafé:
ma-vrij 08.00 – 19.00 uur
za 10.00 – 17.00 uur
woensdagavond Live Muziek

 

Zalen:
ochtend: 08.00 tot 12.00
middag: 13.00 tot 17.00
avond: 18.00 tot 22.00

*Overige tijden in overleg

Contact Info

Stadhuisplein 7 Amersfoort

Phone: 033-4451654

>Wie is: Carmen Gaarenstroom
Wie is: Carmen Gaarenstroom 2017-07-02T21:15:28+00:00

Zomer Column – Maak kennis met…
Naam: Carmen Gaarenstroom
Werkzaam bij de Observant sinds: februari 2007
Functie: Hoofd reserveringen/financiële administratie

CarmenZeg, wat doe je naast je werk?

Mijn vrije avonden en weekenden ben ik veel met familie en vrienden. Gezellig uit eten, films kijken, shoppen of lekker op stap. Ik ben aardig verslaafd aan spannende series zoals o.a. de Black List, Penoza en Orphan Black, maar ook ben ik een trouwe kijker van Grey’s Anatomy en GTST. Na de zomer wil ik ook het sporten weer eens gaan oppakken, een lesje zumba of steps is zeker aan mij besteed!

Vertel, wat vind je zo leuk aan werken bij de Observant?

De Observant is een erg mooi bedrijf om voor te werken. Na alle jaren voelt het toch wel een beetje als “mijn kindje”. Het is een bijzondere locatie in een historisch pand met vele mogelijkheden. De veelzijdigheid zorgt dan ook voor de blijvende uitdaging. Ik probeer altijd te zoeken naar verbetering en vernieuwing, daardoor is het echt nooit saai!

O ’ja en wat vind je dan het allerleukst?

Het is vooral een kick om te zien hoe wij als team onze gasten blij maken én ook tevreden houden.
In de loop van de jaren is de Observant steeds professioneler geworden en hebben we nu van begin tot eind een geoliede machine. Zoals Walrick altijd zegt: “het lijkt wel op een bedrijf”.

We houden we ons sinds enige tijd ook intensief bezig met de aftersales. Het is erg leuk om te horen dat onze gasten super tevreden zijn en ook opmerken dat overal aan is gedacht en eigen niks te veel is! De benoeming dat men vanaf de aanvraag tot aan het afscheid op de dag zelf in de watten zijn gelegd maakt mij helemaal gelukkig! Ik ben van mening dat de goede en leuke samenwerking van het team onze sleutel is tot het succes.

Noem jouw hoogtepunt van het afgelopen jaar bij de Observant?

Voor mij was dit toch wel het Jazz Festival 2016. Hoewel Benjamin en ik al enige jaren onderdeel zijn van de organisatie, hebben wij dit evenement dit jaar samen van begin tot eind op onze schouders genomen. Het was echt ontzettend gaaf dat het een groot succes is geweest en dat dit door de inzet van het hele team zo gesmeerd liep. Daar zijn we best een beetje trots op 😉

En, heb je weleens geblunderd…nee, niet privé, maar op het werk natuurlijk?

Hmm….daar moet ik heel diep over nadenken. Ik ben nogal een pietje precies, dus als ik al een foutje maak dan voelt dat voor mij al snel als een ENORME blunder. Ik kan mij nog wel een situatie herinneren toen ik net 1 jaar in dienst was; Het was half 8 ‘s ochtends en ik was net binnen om het Café te openen toen er werd aangebeld. Het was een jongen die vertelde dat hij bij de schoonmaakploeg hoorde maar dat hij te laat was. Nu is de schoonmaakploeg er altijd al heel vroeg dus ik twijfelde wel enigszins aan zijn verhaal maar liet hem toch binnen. Ik moest die dag de containers buiten zetten en moest om buiten te komen door de ruimte waar de schoonmakers bezig waren. Toen ik hier binnenliep schrok één van de schoonmakers behoorlijk en bleek dat zij de jongen niet kende of hadden gezien… Inmiddels was de jongen via een andere route in het Café gekomen, had mijn handtas mee gegrist en was snel via de voordeur vertrokken! Gelukkig zat er niet veel aan waarde in mijn tas, waar hij zelf ook snel achter kwam en hing mijn tas even later weer netjes aan de voordeur.  Dat was vooral schrikken, maar ik baalde natuurlijk ook behoorlijk dat ik niet even was meegelopen…

Hoe zou je het team van de Observant het beste kunnen beschrijven?

Ons team is 1! Ook al hebben we een verdeling in kantoor/keuken/bediening, iedereen zet zich voor de volle 100% in om het de gasten naar de zin te maken. Eigenlijk kun je het vergelijken met voetbal; het kantoor doet de voorzet en de werkvloer schiet “hem” erin… (speciaal voor mijn voetballiefhebbende collega’s) .

Als jij burgemeester was van Amersfoort, wat zou je dan doen?

Nu moet ik toch gaan bekennen dat ik zelf niet uit Amersfoort kom. Ik woon al mijn hele leven in Baarn en wat ik o.a. zo ontzettend fijn vind is dat er geen betaalde parkeerplekken zijn. Natuurlijk is Amersfoort als stad een stuk groter, maar als burgemeester zou ik dit probleem zeker aanpakken! Met het oog op het milieu zullen de parkeerkosten niet verdwijnen, maar een verlaging van de kosten of bijvoorbeeld het invoeren van een daluren-tarief.

Wil je verder nog iets delen met ons?

Na bijna 10 jaar trouwe dienst kent ik natuurlijk alle in-en outs van het bedrijf. Ik vind het heel bijzonder om dit bedrijf te (hebben) zien groeien en hoe ik daarin zelf ook ben meegegroeid. Van de papieren agenda waarin wij met potlood de boekingen intekende naar een professioneel reserveringssysteem. Ook het omzetten van de administratie naar een vrijwel geheel gedigitaliseerde boekhouding heb ik begeleid. Ik ben erg dankbaar voor de kansen die ik heb gekregen om op alle gebieden ervaring op te doen, waardoor ik veel inzicht heb gekregen wat er allemaal komt kijken bij het ondernemen. Hopelijk kan ik met deze kennis in de toekomst zelf ooit mooie onderneming opzetten!